středa 6. října 2010

Dodatek k právům a povinnostem

Nedá mi to a napíšu dodatek (vysvětlení) předchozího zápisu. Nejsem bohužel motorista... nemaje řidičák (ani možnost si ho udělat) zůstává mi jako možnost dopravy buď MHD, kolo nebo moje vlastní nohy. Většinu svého času jsem chodec. Občas se stávám cyklistou. Pravidelně jednou týdně, občas i vícekrát. A ze všeho nejvíc jsem chodec s kočárkem - to je (podle mne) speciální kategorie.
Většinu svého života jsem netušila, že existují pravidla, která by chodce při pohybu na chodníku nějak omezovala - snad kromě pravidel společenského chování, ale ty už se na školách ani neučí. O to větší bylo moje překvapení, když ČT začala vysílat dokument "Cyklisté a chodci". Dozvěděla jsem se hodně nového a nečekaného. Například, že bruslař je chodec - zatímco na koloběžce se smí pohybovat pouze osoby mladší 5-ti let (potom už nesmí jet po chodníku ani po silnici). Jako cyklista nadávám na auta a nezodpovědně chodce, jako chodec nadávám na auta a nezodpovědné cyklisty... Jsem tolerantní k těm, kteří jsou tolerantní ke mně. A proto dodávám, že minulý záznam byl psán chodcem, který se občas stává cyklistou (nikoli naopak) a má apelovat na zdravý rozum každého účastníka provozu (ano, i pohyb po chodníku je provoz).
Za případné šlápnutí na kuří oko se všem předem omlouvám :o)))...

Žádné komentáře:

Okomentovat