pondělí 8. listopadu 2010

Poslední hezká sobota

Zima již udeřila a znepříjemňuje jízdu na kole. Naštěstí odložila svůj příchod až na sobotní odpoledne. Větší radost mi nemohla udělat. Celé léto totiž básním svým kamarádům a známým o tom, jaké jsou skvělé trhy na náplavce. Tento víkend se k nám rozhodl přidat i jeden kamarád. Původně chtěl už uložit kolo do sklepa, hezké počasí ho ale přimělo plán přehodnotit. Vyjeli jsme tedy ve třech (vlastně ve čtyřech - Fanny ale část cesty prospala, takže ji nepočítám). A byl na nás zajímavý pohled. Cestou na trh vezl Fanynku Vráťa a to připojenou za švýcarské silniční kolo (to, že jel v černém zimním kabátě už byla jen třešinka), kamarád ji vezl cestou zpátky - a to připojenou za celoodpružené ultrasportovní horské kolo (v duchu svého kola oblečen dokonce do kraťasů). A průvod jsem většinou uzavírala já na své elektrické skládačce... s kovovým košíkem na řidítkách a proutěným na zadním nosiči (oblečena zcela normálně do bundy a džín). Nejeden chodec se za náma ohlédl, taky bych se otočila. Pár protijedoucích cyklistů nás i pozdravilo, zvlášť jeden starší pán byl úplně nadšen a dával to hlasitě najevo. Kluci si většinu cesty povídali bok po boku (stezky byly prázdné, nikoho neblokovali), až to vypadalo, že si vyjeli na výlet sami a vzhledem k připojenému dětského vozíku si mohl nezasvěcený myslet, že k sobě patří víc, než je běžné.
Trh sám zcela splnil naše očekávání. Ani prudký vichr nám nevzal radost z nakupování čerstvých produktů, i když fronty se bohužel tvořily i v tomto počasí. Jen svařáku jsem se nedočkala, šel příliš na dračku. V nakupování jsme se nakonec tak rozjeli, že se nám podařilo zcela zaplnit vozík i oba moje košíky. Cestou domů jsme ještě obkroužili sídliště a za začínajícího mrholení přijeli domů.
Kamarád byl nadšen. Na kole sice jezdil celé léto, do centra Prahy se ale bál. Netušil, že k Vltavě vede taková příjemná a rychlá cesta. Celou jízdu si pochvaloval stezku i její okolí a ocenil i novou trasu skrz sídlištní park. Zná prý dost lidí, kteří by chtěli jezdit na kole do práce, netuší ale kudy (resp. znají jen cestu autem nebo mhd a ta se jim oprávněně nezdá příliš příjemná). Prý jestli nepřemýšlíme o nějaké službě pro takový typ lidí. Docela mě to rozesmálo. Průvodcování a vyhledávání tras do práce už běží druhým rokem, stačí si jen napsat redakci Prahou na kole :o). Já osobně se těším, až někdo konečně vydá gps navigaci pro cyklisty - jen to připnout na řidítka a nechat se vést...
Příští sobotu už se mnou pravděpodobně na trh nevyrazí (je mu už zima), něco mi ale říká, že od jara mi bude dělat na kole společnost častěji.

1 komentář:

  1. můžeš si na kolo připevnit turistickou navigaci (třeba garmin) a do ní si nahrát své oblíbené trasy. zkušenost s tím ale nemám

    OdpovědětVymazat